5 fontos információ az edzéshez

Nagyon dicséretes, ha elhatároztad, hogy holnaptól rendszeresen edzeni fogsz, de az is pozitív, ha egy jó ideje már rendszeresen sportolsz valamit. Jó érzés, amikor olyan híreket, információkat hallunk, amelyek az edzéssel kapcsolatosak. Olyan információk ezek, amelyek talán sok mindenben a segítségünkre lehetnek. A cikkben ezekből szedtünk össze egy csokorra valót. Válogass kedvedre!
5 fontos információ az edzéshez

1. Mindig legyen nálad víz

Ugye veled is többször előfordult, hogy elkezdted az edzést, vagy elindultál futni és otthon hagytad a vizes palackot? Ez nagy hiba, mivel a víz nagyon fontos szerepet tölt be az edzés során. Nem csak a dehidratáció ellen véd, hanem sokkal energikusabb leszel tőle és a folyadékfogyasztás elősegíti az edzés hatékonyságát is.

2. A kényelmes cipő és az antibakteriális zokni

Az edzőcipőt is rendszeresen tisztítani szükséges. Nem elég, ha csupán kényelmes, lényeges, hogy belül tiszta legyen, hiszen edzés alatt beleizzad a lábunk, így jó táptalaj lehet a kórokozóknak. Ha nagyon izzad a lábad, ez nem csak az edzésben zavarhat meg, de még a fertőzések is megkeseríthetik a mindennapjaidat. Viselj antibakteriális zoknit, ami megakadályozza a láb túlzott izzadását és a kórokozók elszaporodását.

3. Legyen a napi rutin része

Ma már olyan rutinszerűen kellene a melegben naptejet használni, mint amilyen rutinszerűen fogat, vagy hajat mosunk. Soha nem lenne szabad elfeledkezni a naptej használatáról, hiszen amikor odakint magas az UV-sugárzás, akkor akár 5-10 perc alatt is le lehet égni. A bőr viszont nem felejt. Egy-egy leégést követően, akár évek múlva is kialakulhat bőrrák, így jobb az óvatosság.

4. Kisebb súlyokkal hatékonyabb az edzés

A kisebb súlyokkal, sokkal hatékonyabbá válhat az edzésünk, mintha nagyobb súlyokat emelgetnénk. A kisebb súlyokkal több ismétlést végezhetünk, ami sokkal hatásosabb, mivel jobban növeli az izomerőt.

5. A zenét se hagyd ki

Mozgás közben mindig válassz valamilyen pörgős szenét, mert nagyon hatékonyan hat nem csak rád, de a motivációdat is sikerül fenntartani. Nem véletlen, hogy hogy sokféle csoportos edzésen is ilyen zene szól, hiszen az edzők nagyon is jól tudják, hogy mennyire fontos szerepe van nem csak a motiváció fenntartásában, hanem a zene az agynak is segít egyes izmok, izomcsoportok összehangolásában.

Írásunk a Fittpharma webáruház közreműködésével készült.

Kapcsolódó cikkek

7 wellness tipp, hogy boldogabb és egészségesebb legyél - mi magunk is sokat tehetünk az egészségünk érdekében.

7 wellness tipp, hogy boldogabb és egészségesebb legyél

Mi magunk is nagyon sokat tehetünk annak érdekében, hogy megőrizzük az egészségünket. A cikkben, ezzel kapcsolatban olvashatsz hasznos tippeket.

6 tipp az egyszerűbb életre - a saját életünkben csak mi teremthetünk rendet

6 tipp az egyszerűbb életre

A saját életünket mi magunk bonyolítjuk túl. Éppen ezért mi is egyszerűsíthetjük azt le. Mutatjuk is, hogyan.

Az irodai munka - 3 ok, amiért az irodai munka kövérít – drasztikus túlsúlyt is okozhat.

3 ok, amiért az irodai munka kövérít

Az irodai munka akár még elhízáshoz is vezethet. Mi magunk azonban sokat tehetünk annak érdekében, hogy ne hízzunk el.